Všimol si si majstrov bojových umení? napr. Taj Chi. Verím, že si také niečo niekde videl – bojovník prevádza svoje pohyby nekonečne pomaly a precízne. Opakuje ich veľa krát. To umožňuje pohybovej pamäti zapamätať si do detailov každý pohyb a opakovať ho. To zas uľahčuje prevedenie daného pohybu v rýchlosti, ktorú ešte aj zvyšuje. A to bez najmenších zaváhaní.
Toto všetko v plnosti platí aj pre cvičenie na gitare. V tomto prípade hovoríme o pohybovej pamäti, ktorú často spomíname ako prstovú pamäť.
V skutočnosti je to vždy pohybová pamäť, ktorú máme na mysli. Práve tá, ak je správne vedená, nám umožňuje prevádzať aj náročné techniky hrania, bez toho, aby bolo nutné o nich premýšľať hoci aj v najvyšsej rýchlosti.
Je dobré, ak budeš rozumieť tomu, ako do pohybovej pamäte správne zapisovať.
„Nešmíruj“ buď prísne precízny, pretože práve v týchto chvíľach prebieha zápis do tvojej pohybovej pamäte. Práve takto si pestuješ presnosť rytmu a vnímanie hodnôt nôt, čo sa často uvádza ako timing.
Ak si to všetko splnil cvičebná látka sa ti vidí už jednoduchá a pociťuješ istý druh „posvätnej nudy“, je čas nastaviť na metronóme vyšsie tempo. V ňom opakuj celý proces znova a po zvládnutí si nastav ešte vyšsie tempo.
V ďalší deň cvičenia opakuj celý proces, od najnižšieho tempa.
V nižších tempách sa ti pravdepodobne podarí skôr dosiahnuť stav „posvätnej nudy“. A to znamená že smieš zvýšiť tempo.
NEBOJ SA MUŽA KTORÝ VIE TISÍC ÚDEROV,
BOJ SA MUŽA KTORÝ JEDEN ÚDER CVIČIL TISÍC KRÁT
Bruce Lee