FLEA -basová škola

https://youtube.com/watch?v=Avf2S5MOEeg
00:00:00
Ahoj všetci, mám slobodu a som tu, aby som vám dal úplne prvú lekciu basov. Som veľmi rád, že to zvládneme príliš dobre
00:00:07
Začnite od samotnej základne. Táto základňa je voľná základňa, ktorá je veľmi jemnou základňou. Základňu tvorí niekoľko rôznych základov
00:00:13
časti najprv máme telo, ktoré je veľká dobrá doska z dreva, čo ma teší, pekná veľká doska z dreva a robíme to
00:00:23
istí, že drevo, ktoré dostaneme na báze bĺch, pochádza z farmového dreva a pochádza z trvalo udržateľných zdrojov, čo je veľmi
00:00:29
dôležité pre mňa, takže máme telo pre základňu, potom máme krk základne, čo je toto
00:00:36
veľký kus, ktorý tu vyčnieva a na krku má hmatník vyrobený z ružového dreva a je to pekné
00:00:43
hmatník na zatĺkanie prstov a v hmatníku máme tieto zvislé kovové časti, ktoré idú
00:00:50
pozdĺž hmatníka tu sa nazývajú pražce a ak na ne pritlačíte medzi niektorými konkrétnymi pražcami, bude to
00:00:57
robí rôzne noty, pretože to mení dĺžku reťazca, čo zase robí notu vyššiu alebo nižšiu, takže ak
00:01:03
hrajte s rukou položenou na chodidlách s prstom položeným na tomto pražci a hrajte túto notu, ktorá je zhodou okolností B.
00:01:10
musíte byť preto, že struna je taká dlhá, ale ak pohnete prstom hore a šnúrka sa skráti, pretože
00:01:17
kde je váš prst, potom sa nota dostane vyššie, takže ak pôjdem z tejto, bude celá oktáva až k tejto B,
00:01:25
sa dostane vyššie, takže máme telo, ktoré máme na krku, máme hmatník a máme pražce na konci krku, ktoré máme
00:01:33
mať tento biely kúsok plastu, ktorý sa nazýva matica a matica v podstate udržuje struny na mieste, kde sedia
00:01:41
správne miesto na krku a po matici máme celý tento ďalší kus basy, ktorý sa nazýva vreteník
00:01:48
a vo vreteníku sú štyri ladiace kolíky, z ktorých každý zodpovedá inému
00:01:53
reťazec, ak otočíte kolíkom v oboch smeroch, reťazec bude vyšší alebo nižší a nápad pre
00:02:00
konvenčné ladenie pre basy je vyladenie struny tak, aby boli jednotlivé noty, jednotlivé struny sú od seba vzdialené štvrté
00:02:09
ea D a G, čo je spôsob, akým tradične ladíte basovú gitaru, a keď hovoríme o týchto strunách
00:02:18
štyri reťazce, najnižší je e, ďalší je a, ďalší je D a potom G eadgadg um
00:02:33
okey-dokey potom, keď sem zostúpiš na druhý koniec basy, máme veci, ktoré máme čierne
00:02:39
obdĺžniková čierna platnička, ktorá je snímačom a snímač trvá, keď ho strunou udriete do prstov
00:02:48
premení tento šum na elektrický signál, ktorý potom cestuje cez elektroniku basov a cez ňu
00:02:53
akord až k tomu gallien-kruegerovému zosilňovaču a vydáva zvuk, takže musíte zachytiť –
00:03:00
na zosilnenie vašich basov a bez zosilnenia elektrického basa ho nebude počuť príliš veľa ľudí, takže to potrebujete
00:03:07
na zdvihnutie potom šnúrky idú do tohto kusu tu dole, ktorý sa nazýva most a most slúži na ukotvenie
00:03:14
struny do basy a slúžiace na ich nastavenie sú tu malé skrutky, ktoré môžete nastaviť pomocou imbusu
00:03:21
kľúč, ktorý nastavuje výšku povrázkov na krku, čo sa nazýva činnosť, pri ktorej ľudia radšej konajú
00:03:27
rôznymi spôsobmi v závislosti od toho, ako chcete založiť, aby ste cítili, ako sa vám páči, aby to znelo, a to je niečo, čo príde
00:03:34
s časom hry na basu na chvíľu zistíš, ako sa ti akcia páči, a upravíš ju, podľa toho vieš ja
00:03:43
utečieme z basy, robíme všetko pre to, aby sme to upravili na skutočne príjemný, mäkký spôsob hrania na basu, čo sa mi páči
00:03:51
je to dosť nízke a dosť ľahké hranie Nevidím žiadny dôvod na sťaženie hrania. Páči sa mi to byť ľahké
00:03:58
hrať a struna, ktorú poznáš, struny, do ktorých ideš, sú tam tieto štyri otvory
00:04:03
späť, keď strunujete basu, v skutočnosti napájate strunu cez tieto otvory a potom ich prinesiete
00:04:10
oni ich vyvedú a prinesú veľa pre ladenie kolíkov. Myslím, že neskôr na tomto DVD vám ukážem, ako navliecť
00:04:14
bas tu má tiež tento oranžový kúsok, ktorý zakrýva túto dutinu v tomto otvore
00:04:22
zadná strana základne, ktorá vám poskytuje prístup k elektronike basov, čo si myslím, že nie ste za normálnych okolností
00:04:27
potrebujeme dostať – potom tu máme tento oranžový okrúhly kúsok, ktorý je pickguardom
00:04:32
vyberte kartu v čase, ktorý používam na ochranu základne pred poškriabaním, keď ju hráte s obrázkom, ale hm
00:04:40
osobne sa neobávam škrabancov neviem o nikom z vás, ale pre mňa malý škrabanec
00:04:45
málo počasia a dodáva základni malú dušu, takže pickguard slúži väčšinou ako estetický kúsok, ktorý sme navrhli
00:04:54
táto základňa FLE, aby to vyzeralo super a veľmi sa mi páči, ako to vyzerá, že tu máme tieto dva gombíky, jeden je
00:05:02
gombík hlasitosti a ako si všimnete, keď hrám notu, môžete zvýšiť hlasitosť, ak otočím gombík, alebo tichší, keď otočím
00:05:12
dole gombíkom, takže toto je gombík hlasitosti a potom tu máme, je to gombík tónu, ktorý mu dáva v najnižšom bode
00:05:20
najnižší koncový zvuk a v najvyššom bode dáva najvyšší koncový zvuk, takže je to niečo, s čím oklamete a nájdete a
00:05:25
zvuk, ktorý sa vám páči, ak uvidíte, či tu hrám na tejto basovej linke úplne dole, bude to veľmi slabý zablatený zvuk
00:05:32
ako keby som hral reggae basovú linku, ktorá je tu, viete, že pre reggae typ zvuku chcete skutočný spodný zvuk II
00:05:47
ale potom, keď to otočím úplne hore, bude to zvuk vyššej triedy II, ktorý by slúžil na iný účel
00:06:03
podľa toho, čo chcete, viete, že môj tónový gombík používam na všetkých rôznych miestach, v závislosti od zvuku, ktorý chcem
00:06:09
dosiahnuť ach a potom tu v základni máme otvor, ktorý je vstupom pre vašu šnúru a na ktorej konci je konektor
00:06:17
zastrčíte do otvoru, aby sa spojenie stalo na blšej základni, máme náš vstup tu na tele
00:06:23
basy, takže je pekné mať kábel, ktorý má takýto 90-stupňový uhol, na rozdiel od jedného s prichádzajúcim konektorom
00:06:30
rovno na koniec, pretože je to trochu nepríjemnejšie, keď to máte takto a máte 90
00:06:37
stupňa Jack, ako je tento, ktorý vyjde týmto spôsobom a dá sa to len veľmi málo, je to veľmi zjednodušené, hm
00:06:47
myslíte si, že je to dobrý vzhľad a nezmenený, nerozbitný. Je to kývanie, ste pripravení ísť, potom máme toto
00:06:54
malý kúsok, ktorý korešponduje s týmto malým kúskom, ktorým je držiak remienka v časti, ktorú držal
00:07:01
remienok a keby som mal remienok, tak by som ho držal na hm a to je asi tak všetko, čo je blší základ a skoro všetko
00:07:09
z týchto častí sa v rôznej miere skladajú základy, ktoré sú voľnou základňou a sú dobrou základňou
00:07:27
ok, tak ti ukážeme naozaj rýchlo, ako struniť basu, čo je niečo, čo nakoniec budeš robiť
00:07:32
musíte urobiť, aby sa váš reťazec zlomil, vaše reťazce zostarnú, budete musieť nasadiť nové reťazce naraz, alebo
00:07:38
iný a ak sa mi páčiš, keď som prvýkrát začal hrať na basu, veľmi rád som si strčil basu a skôr ako som skončil
00:07:45
byť veľkou rockovou hviezdou a nechať ľudí, aby mi ju navliekli, som naozaj rád, keď si nasadím novú sadu šnúrok a
00:07:50
je to dobrý pocit a viete, že niektorí chlapci majú radi, že ich struny sú veľmi staré
00:07:58
dostanú, dostanú akýsi skutočne teplý mŕtvy zvuk, ktorý je, ktorý je, ktorý je krásny zvuk
00:08:04
a keď sa niektorým ľuďom páči, že som naozaj čerstvý, alebo sú skutočne šikovní a stále majú 20, je to vec
00:08:09
osobne preferujem Obe mám rada pre rôzne veci podľa toho, čo hrám, ale v akejkoľvek
00:08:16
v prípade, že som sňal reťazec e, aby som ho mohol znovu nasadiť a ukázať vám, že tu je reťazec E na jednom konci, má tento malý
00:08:22
gombík, ktorý končí tu dole pri moste a na druhom konci sa zastaví iba šnúrka a má túto červenú farbu
00:08:26
látky a to končí tu dole v ladiacom kolíku, takže to, čo robíme, je, že tu chýba reťazec e
00:08:33
tu je zodpovedajúci otvor na basu, ktorý je priamo tu, tento koniec struny zalepíš
00:08:40
v diere len prásk, že tam dieťa praskne, že to tam dieťa zahreje
00:08:49
vchádza dovnútra, potom vytiahnite šnúrku, uvidíte, že to prešlo celou cestou, uistite sa, že je to celé, potom potiahnite
00:08:57
to po krk a vidíš, že to bude miesto, kam to pôjde priamo na krk, potom vezmeš tento koniec a vložíš ho
00:09:03
do tejto časti mechanizmu ladiaceho kolíka priamo do tejto diery, dovoľte mi, aby som sa cítil dobre, že je to tam pevné
00:09:11
vytiahnete ho po boku, omotáte ho okolo v smere hodinových ručičiek a ak je tam príliš veľa povrázkov, ktoré máte k dispozícii
00:09:18
musíte to zabaliť a zabaliť a zabaliť niekoľkokrát, čo znamená, že máte príliš veľa povrázkov a musíte prestrihnúť a
00:09:22
na konci kúsok šnúrky, s ktorým môžete pracovať ako s tvrdým párom alebo ako s vecami na rezanie
00:09:29
môžete ho len ohýbať a stále ho ohýbať, znova a znova sa odlomí, ale tak ako tak ho tam dáte, zabalíte ho
00:09:34
okolo um v smere hodinových ručičiek vždy v smere hodinových ručičiek a potom otočíte kolíkom proti smeru hodinových ručičiek do polohy
00:09:40
utiahnite to tak, aby ste to tam dostali utiahli ste to utiahnite to utiahnite to a ako to utiahnete, mali by ste ísť
00:09:46
aby sa šnúrka položila do matice tam, kde je na zodpovedajúce miesto na matici, takže bude sedieť na krku
00:09:53
správnym spôsobom a utiahnite ho, až kým nedosiahne príslušné napätie, a potom čoskoro budete
00:10:03
buďte pripravení na rutinu, ale akonáhle tam dáte tento reťazec, budete ho musieť vyladiť, pretože ste ho práve nasadili
00:10:09
nie je to automaticky naladené, musíte to naladiť, existujú rôzne spôsoby, ako naladiť najjednoduchší spôsob v
00:10:15
Začiatok je kúpiť si malý elektrický tuner, aj keď som nikdy nemal, keď som bol dieťa, ale to je tak
00:10:22
najjednoduchší spôsob, pretože ho jednoducho pripojíte k tuneru a povie vám, že ho naladí v podstate pre vás, ale na čo sa chystám
00:10:29
alebo to môžete naladiť na klavír alebo akýkoľvek iný nástroj alebo nahrávku alebo na čokoľvek, o čom viete, že má právo
00:10:34
výška tónu, ktorú chcete naladiť v tomto konkrétnom prípade, naladím e strunu na strunu, ktorá už má
00:10:41
bol na nich, ktorý je naladený, pretože ako môžete počuť a, D a G, na ktorých ste boli, sú naladené
00:10:48
spolu hrajú spolu v príjemnom naladení, ale uvidíte, či k tomu pridám E, ktoré trochu zmierňuje, že je príliš nízky
00:10:58
takže to budeme musieť vychovať a aký je spôsob naladenia na inú strunu, ak pôjdete k piatemu pražcu
00:11:04
struna priamo nad ňou, ktorá bude notou, ktorú môžete hrať, potom budete hrať na harmoniku
00:11:21
a počuješ, že tu ide LOL woah gauč je to, že kým sa ten wah-wah nezastaví a nevyváži sa
00:11:36
von a ide to, wow, wow, wow, pretože tieto dve frekvencie nie sú spolu, takže sa zrážajú a
00:11:41
idú dobre olivový olej a pretože sú disonančné a ako ste to vyladili, vlny tých hore-dole sa vlnia
00:11:48
vec sa vyrovná, stane sa úrovňou a prejdeme od disonancie ku spoluhláskam a budeme naladení, takže som to vyladil na pás
00:11:56
na ďalšie struny, ktoré už boli naladené, ale môžete naladiť ľubovoľnú výšku tónu, ktorá je v nej
00:12:01
naladiť a budete mať rovnako nízky zvuk na chvíľu, keď sa priblížite, a potom ho už len naladíte, kým
00:12:08
fluktuácie zmiznú a vyrovnajú sa a vy sa naladíte, ale viete, že vyladenie trvá, kým sa človek naučí
00:12:14
ako na to, nie je to niečo, čo budeš robiť hneď od pálky, ale musíš prísť na to, že sa naučíš, ako na to
00:12:19
ladička je najjednoduchší spôsob, ale úprimne odporúčam ladičku nepoužívať a naučiť sa, ako to robiť pri uchu
00:12:25
pretože aj keď to zo začiatku môže byť ťažké, bude vám chvíľu trvať, kým sa naučíte, ako to robiť, ak sa naučíte
00:12:30
ako naladiť podľa sluchu, budete vždy schopní rýchlo naladiť basy, vďaka čomu budete počuť hudbu, ktorá vám bude lepšie rozumieť
00:12:37
hudbu, ktorá je oveľa lepšia a buďte oveľa lepším basovým prehrávačom, takže tuner je jednoduchší, odporúčam tuner nepoužívať
00:12:53
Dobre, takže teraz si povieme niečo o základnej technike hry na basu. Prvá vec, ktorú by som chcel povedať
00:13:00
o čom je technika, ktorú používam najčastejšie a ktorá je najbežnejšou technikou hry na basu
00:13:06
trháme prstami a spôsob, akým trháme, je, že máme tieto dva prsty, prvý a druhý
00:13:15
prsty a oni sa ti striedajú, že to chceš robiť, akoby kráčali takto, nechceš hrať s jedným prstom
00:13:23
znova a znova alebo druhý prst znova a znova samozrejme existujú výnimky z každého pravidla a musíte
00:13:29
máte pravidlá, aby ste ich mohli porušiť, ale ak sa budete striedať s týmito dvoma prstami, tak vytrhávate chôdzu a
00:13:39
neťaháte za šnúrku prstami, nezliezate pod seba a neťaháte tak, že štrajkujete
00:13:46
šnúrku prstami a odporúčam cvičiť iba striedanie týchto dvoch prstov, ako je tento, na
00:13:55
E reťazec na chvíľu, aby ste to trochu pocítili, začne sa cítiť pohodlne, choďte k reťazci a všimnete si
00:14:07
že nehrám nestláčam žiadne pražce, len striedam prvý a druhý prst
00:14:13
chôdza trhaním v štýle chôdze na každej šnúrke, potom choďte hore na šnúrku D späť dole do kuchyne a proste urobte
00:14:37
toto na chvíľu začne mať pocit, že vieš, že základňa je ako čokoľvek iné, čím viac to robíš, tým viac to
00:14:45
stáva sa súčasťou vás, tým viac sa stáva prirodzeným, tým viac sa základňa stáva rozšírením toho, kým ste
00:14:58
ako to robíte, môžete si sami naliečiť cviky ako dvakrát na každú strunu, trikrát na každú
00:15:11
povrázok a ak to tak je, ale vždy chcete prsty striedať, až kým po chvíli nebudete vedieť
00:15:23
začnite byť rýchli a len aby ste vedeli, že môžete byť rýchlejší, môžete sa spomaliť
00:15:40
jedna ďalšia vec pri trhaní je, že spôsob, akým to robím, je, že sa striedajú dva prsty, je veľa skvelých
00:15:48
basgitaristi, hlavne druh ťažších rockových basgitaristov, ako poznáte geezerového komorníka Roberta Trujilla
00:15:55
ktorí hrajú skutočne silné basy, nepoužívajú iba tieto dva prsty, ale často aj tretí a v niektorých prípadoch
00:16:00
dokonca aj malíček, ale takže namiesto toho, aby som chodil, akoby som sa striedal, niekedy je to cválajúca technika, no oni
00:16:08
použije aj tretí prst a pôjde to nie je niečo, čo bežne robím, ale je to technika, ktorá určite je
00:16:17
stojí za to naučiť sa, hlavnou vecou je pohodlne sa prechádzať a striedať prsty a nie
00:16:24
vytiahnutím struny, ale úderom na strunu idete do basy a to je čo
00:16:37
škubanie je ďalšia vec, o ktorej by som rád hovoril, je facka, čo je štýl, ktorý podľa mňa vytvoril Larry Graham
00:16:44
of Sly and the Family Stone, ale nie som si úplne istý, kto to začal, je slávny tým, že je to prvý človek
00:16:49
známe pre elektrickú basu, a tak opäť ide o techniku, ktorá už urobila niekoľko
00:16:56
rôznymi spôsobmi a mám taký spôsob, že to robím svojím blchovým spôsobom, ale odporúčam vám, aby ste vedeli hlbšie, čo skúmate
00:17:03
basy a hlboká recenzia preskúmajú techniku, pri ktorej si nielen vyviniete svoj vlastný štýl, ale aj naštudujete tieto štýly
00:17:09
veľa ľudí, takže vidíte, čo je pre vás pohodlné, ale základnou technikou je, že narazíte na nízku strunu
00:17:16
palcom s kosťou, ktorá je v strede palca práve tu, a povedz, či štrajkám napr
00:17:23
šnúrka palcom ideš nejdeš takhle štrajkuješ je to ako keby si to len tak vyskočil ty nie
00:17:32
palec dole takto to jednoducho prestane a vy sa neskúšajte ísť takhle alebo to nejako bodkujte akýmkoľvek spôsobom
00:17:38
z ktorejkoľvek strany len tak vyskočíte, len malý pop a tak začnete pohodlne robiť
00:18:02
v podstate je to všetko len minimálne klamanie, ale v podstate je to všetko len tak a ako sa začínate objavovať
00:18:09
pohodlnejšie a začnete nachádzať rytmy, ktoré vás oslovia, tak to robíte aj vy a druhá polovica tohto
00:18:16
technika je vytiahnutie, tam vyskočíte palcom a potom ho vytiahnete pomocou, používam prostredník
00:18:24
práve tu a pôjdem na strunu D a urobím oktávu medzi ľahkosťou, ktoré sú len v tejto poznámke
00:18:32
facku palcom a potom prostredníkom to pôjde pod strunu D a bude sa ťahať tak, ako sa bude ťahať hore
00:18:42
takto, ak nie som ani v rozpätí a spolu a ešte raz kaktus, ktorý sa práve objavuje a nachádza tú komfortnú zónu
00:18:55
ako to na teba cíti, tak potom vyskočíš palcom a potom potiahnem hore prstom, ak to urobíš
00:19:04
spolu hm si začal začal sa učiť ako na to začal vymýšľať cviky na
00:19:29
seba a základných línií, ktoré sa vám páčia ako vedomosti základne a a poznáte svoje vedomosti o základni
00:19:37
harmonické a teória hudby sa zvyšuje, našli by ste rôzne spôsoby, ako to urobiť
00:19:40
ale technika, ktorú som vždy používal, a spôsob, akým som sa naučil fackovať do basy, keď som začal robiť oktávu
00:19:49
takto a začal som hrať rytmus, ktorý ide takto, idem a proste som to robil, až kým som
00:20:11
začal som to robil znova a znova a znova, až som začal hľadať útechu a nájsť silu, ktorá je ktorá
00:20:18
je to, čo vychádza z praxe, je to, že začnete nachádzať pohodlie a silu, a to je to, čo musíte byť, aby ste boli dobrým hudobníkom
00:20:26
a viete, že nakoniec budete rýchlejší a rýchlejší ako spomalíte a cvičenie, ktoré robím, a to, čo stále používam
00:20:47
zahriať sa zakaždým, keď hrám predstavenie, začnem robiť také oktávy a začnem posúvať oktávy hore a
00:20:55
dole krkom a hrá mi tu oktávy ľavou rukou, čo je niečo, o čom viete, že sa ho budete učiť pri štúdiu
00:21:00
basa a idem to spomalit potom idem dole ich a tak som
00:22:10
rozvinúť moju konkrétnu techniku ​​plácnutia, um, o ktorom vieš, že to robím po svojom, mám svojský spôsob, nehovorím, že je to tak
00:22:17
jediný spôsob, ale tak to robím a to je cvičenie, ktoré som si sám vytvoril, ktoré je akousi stavbou
00:22:24
blok tohto štýlu, ktorý som vyvinul, je môj voľný spôsob, ako to robiť, takže to je facka ďalšej technike, ktorú chcem
00:22:57
hovoriť o výbere, ktorý je, keď hráte s výberom, a ja tu dnes vlastne výber nemám
00:23:05
pretože jednoducho nemám, ale mám štvrtinu a bolo mi oznámené, že Chris Squire používa a
00:23:13
štvrťrok a je to dobrý basgitarista, takže v podstate viete, že tu hráte s domácim miláčikom, ak som rovnaká ako vy
00:23:23
mať ťahy, kde držíte pecku alebo štvrtinu alebo čokoľvek, čo používate, a
00:23:30
Len idem von, zavesím to dole, dole, potom máš zdvihy a ty máš spolu zdvihy a zdvihy
00:23:42
a to je hra s výberom, dobre, pokiaľ ide o vašu ľavú ruku s hraním na basu, ktorú majú tieto štyri prsty
00:23:58
číslo jedna číslo dva číslo tri a číslo štyri sa použijú na stlačenie reťazcov medzi nimi
00:24:05
rôzne pražce, aby ste vytvorili noty, ktoré by mal váš palec sedieť za basou a nechcete ich takto nakláňať
00:24:13
nechcete to mať také, že také chcete byť a niekedy je jednoduchšie mať niečo podobné, keď to dostanete divne
00:24:19
polohy, ale musíš sa pokúsiť chcieť držať palec v 90 stupňovom uhle od zeme, alebo si to nemyslel
00:24:26
v závislosti od toho, že je to niekoľko základní v horizontálnom uhle, ale chcete skúsiť držať palec rovno hore a dole
00:24:33
ku krku, rovnako ako je to jeden z pražcov, a potom by sa mali vaše prsty natiahnuť a zakryť tieto štyri prsty
00:24:40
by mal pokrývať štyri pražce jeden dva tri štyri a chápem, že na začiatku je ťažké to nepoužívať
00:24:49
ťažko dosiahnuteľné prstom a ja nemám obzvlášť veľké ruky, ale časom budete svoju ruku časom len tak
00:24:55
sa začína naťahovať a tým sa rozpaľuje od nácviku dobrého cviku, aby ste to dosiahli prstami, sú
00:25:03
chromatická stupnica chromatická stupnica CH ro ma TI vidieť chromatická chromatická znamená, že pôjdete o pol kroku, bolo by to
00:25:15
choďte takto, stlačte prvý prst na prvom pražci, druhý prst na druhom pražci
00:25:23
tretím prstom na treťom pražci a štvrtým prstom na štvrtom pražci, takže ak najskôr zahráte otvorenú strunu
00:25:33
čo znamená, že nemáte vôbec stlačené prsty, len aby ste otvorili reťazec, len aby ste otvorili reťazec e, a potom zahráte svoj prvý
00:25:41
prst na prvom pražci druhý prst na druhom pražci tretí prst na treťom pražci štvrtý prst na štvrtom
00:25:50
pražce a tam idete a potom môžete ísť späť môj prst tretí prst druhý prst prvý prst takže všetko
00:26:00
spolu je to ako toto otvorené prvé druhé tretie štvrté tretie druhé prvé otvorené a len to chvíľu trénujte
00:26:14
vďaka tomu budú vaše prsty silné a vaše ruky sa dostanú do správnej polohy, aby ste mohli hrať množstvo ľudí
00:26:22
skvelých basových liniek, keď pôjdete ďalej, choďte hore na strunu a urobte to isté na strune otvorenej ako prvej
00:26:37
prst druhý prst tretí prst štvrtý prst tretí prst druhý prst prvý prst otvorený, možno idem príliš rýchlo
00:26:58
na začiatku by som pomaly zranil tvoj prst, tu by sa tvoja ruka mohla trochu kŕčovito stlačiť
00:27:07
Nájdite si čas na to, aby vás to začalo bolieť, a prestaňte znova. Postupom času to bude ľahké, ak na tom budete držať túto rovinu
00:27:18
vyžaduje veľa cviku ísť hore a urobiť to na reťazci d trikrát a až po reťazec g určite
00:27:49
buďte trpezliví a venujte im čas, keď robíte tieto cviky, pomaly sa snažte dosiahnuť dobrý zvuk, ktorý nemáte
00:27:56
chcete získať bzučiaci divný zvuk, skúste získať pekný tón celej jamky a buďte hrdí na svoj zvuk, je to veľmi dôležité a nie
00:28:04
záleží na tom, čo veľa rôznych ľudí dokáže hrať na rovnakej basy, ale každý má iný zvuk, záleží na vašom
00:28:11
nervový systém závisí od toho, ako silno zasiahnete, záleží na tom, aký typ človeka ste, ale každý má iné zvuky
00:28:17
chlap môže ísť takhle, že to znie jedným spôsobom iný chlap môže ísť takto, to znie iným spôsobom, ako každý má
00:28:23
iný pocit a každý má iný spôsob, ale tak sa chcete sústrediť na svoj zvuk a nasýtiť sa
00:28:29
ozvučte a pracujte na tejto chromatickej stupnici, aby vaša ľavá ruka bola silná, a spojte ich dohromady
00:29:17
váha je skvelý spôsob, ako cvičiť pomocou všetkých prstov a posilniť sa a časom posuniete polohu svojej
00:29:25
ruky, takže ak nazveme túto prvú pozíciu, pretože váš prvý prst je na prvom pražci a ak ste šli až sem k
00:29:35
štvrtý pražce by ste mohli nazvať štvrtou pozíciou, pretože váš prvý prst by bol na štvrtom pražci a
00:29:40
tu by ste spravili to isté, dobre, ale hm, začneme touto lekciou
00:29:48
zostať na prvej pozícii a robiť to, čo sme práve otvorili prvá druhá tretina štvrtá tretia druhá prvá otvorená a
00:30:01
udržiavajte sa v rovnakej polohe a neposúvajte palec okolo, aby ste držali palec v prvej polohe
00:30:06
držte ruku v tejto polohe a spočiatku je ťažké sa natiahnuť, ale časom to bude jednoduchšie a vy tiež
00:30:13
začneme rockovať, teraz sa naučíme niečo, čo je trochu hudobnej teórie
00:30:31
trochu basovej techniky a akýsi základ západnej hudby, ktorý všetci počúvame a vieme, a toto je toto
00:30:41
túto konkrétnu vec vám ukážem, čo sa nazýva hlavná stupnica, hlavná stupnica začína na jednej note a
00:30:49
ide k inej note, ktorá má oktávu, nemáš dieťa faso lado, nie house hola Tito
00:31:03
je hlavná škála a je základom západnej hudby a spôsobu, akým v tomto smere hráte
00:31:12
konkrétna stupnica je v tónine prvej noty a je to, ktoré sa tiež nazýva koreňová nota, takže ak ste v
00:31:19
klávesa a platíte veľkú stupnicu, prvá nota je root a root je a hrám so svojou druhou
00:31:29
prstom na reťazci E a a potom štvrtým prstom hrám B prvým prstom a potom opäť pohybom nahor
00:31:40
druhá struna na strunu hrajúcu C ostrý potom môj druhý prst d môj štvrtý prst
00:31:48
E mojím prvým prstom až po reťazec D a hraním ostrého tretieho prsta na D.
00:31:56
struna hrajúca AG ostrý a štvrtý prst na strune D hrajúca a, ktorá má oktávu nad oktávovým významom
00:32:06
osem ôsmych tónov nad originálom a ktoré som tu zahral, ​​a teda ak máme dobrý záber na tento, tento major
00:32:15
stupnica je prvý prst štvrtý prst hore ďalší reťazec prvý prst druhý prst štvrtý prst hore a hore k
00:32:27
nasledujúci reťazec D prvý prst tretí prst štvrtý prst a potom sa vrátime späť a znovu hráme štvrtý prst Ja som D
00:32:36
povrázok a tretí prst, potom sa prvý prst posúva nadol k povrázku, štvrtý prst a druhý prst
00:32:47
prvý prst štvrtý prst sa pohybuje nadol k reťazcu E štvrtý prst a potom druhý prst znova
00:32:55
jo, nepotrebujeme to, je to skutočne vzor, ​​ktorý je dobrým vzorom, na ktorý sa dá zvyknúť a podobne
00:33:02
naučíte sa viac o teórii a pochopíte viac o tom, ako navzájom súvisia poznámky, v ktorých sa zvýši
00:33:10
hodnotu a budete mať viac hĺbky vedomostí o tom, o čom tu hovoríme, ale zatiaľ pre vašu prvú lekciu
00:33:15
a je to veľmi pokročilé pri prvej lekcii, ale nikdy som nemal odhadnúť inteligenciu nikoho, ktorú ideme
00:33:42
Dobre, všimnite si, že keď hrám, moja ruka zostáva v rovnakej polohe, môj palec tu je hneď za nejakým druhom
00:33:52
zozadu, kam ide druhý prst, a viete niečo medzi prvým a druhým prstom, ale môj palec je
00:33:58
zostať v jednej polohe a tak je moja ruka tu ktorá je ktorá je v tejto polohe a nehýbe sa ja nie
00:34:03
posúvaním ruky držím ruku na jednom mieste a hrám na hlavnej stupnici, nechaj si čas, urob to pomaly a ty
00:34:26
dostanete, dostanete to druhý prst štvrtý prst prvý prst druhý prst štvrtý prst prvá vec prst tretí prst
00:34:39
štvrtý prst, potom sa začína v hornej časti a opäť klesá do kín. tretí prst štvrtý prst druhý prst najskôr
00:34:52
prst štvrtý prst druhý prst a tak je to niečo, čím môžete pohybovať okolo krku prstokladom a
00:35:12
pozícia bude rovnaká bez ohľadu na to, kde to hráte na krku, hrám to tu, akoby sme to robili my
00:35:19
viem, čo to je, ale ak to pohnem, povedz to sem a ja tu položím druhý prst na f-sharp
00:35:34
potom pôjdeme to isté prvý prst prst prst druhý prst prst prst prst
00:35:45
nútenie šlo späť dole nezáleží na tom, kde to hráte na krku, pokiaľ je vaša ruka v polohe noty
00:36:05
od ktorého začnete, bude koreňom noty stupnice, ktorú hráte, a bude to možno
00:36:11
sowlaty nerob to úplne tu hore strýko späť dole tam kde sme začali iný spôsob ako myslieť na veľkú škálu
00:36:41
a to je niečo, čo môže byť veľmi užitočné, ak pripojíte čísla k poznámkam um
00:36:47
ôsme noty, ktoré hráme v mierke, ktorá je v skutočnosti siedmich notách, pretože hlavná nota opakuje
00:36:53
prvá nota znova, ale ak pôjdeš jedna dva tri štyri päť šesť sedem osem osem sedem šesť päť štyri tri dva jeden potom
00:37:12
môžete začať myslieť na poznámky o tom, ako navzájom súvisia, povedzme medzi jedným z najbežnejších a
00:37:19
spoluhlásky, ktoré môžete dať dohromady, ak ste v tónine a a chcete ju hrať, aby ste vytvorili základ a
00:37:27
viete, že hráte v tónine dur, viete, že máte túto durovú stupnicu
00:37:32
pracovať s jedným dva tri štyri päť šesť sedem osem osem sedem šesť päť štyri tri dva jeden a ak hráš, tak ti hovorím
00:37:42
Ak chcete vytvoriť basovú linku, môžete ísť medzi jednou a piatou, môžete sa pozrieť, že ste v Aachene alebo
00:37:53
osem a to je iba jedna a päť a osem, čo je to isté ako jedna, takže sú to naozaj iba dve poznámky a povedzte, že ste chceli
00:38:08
začleniť tri a potom máme jednu tri päť tri jedna potom idete, ale len tak, aby ste vedeli, kedy si myslíte
00:38:28
o všetkých týchto poznámkach, pokiaľ ide o čísla, potom môžete bez ohľadu na to, kde ste, vztiahnuť tie isté intervaly medzi nimi
00:38:36
čísla ľubovoľného klávesu, ktorý máte kdekoľvek na krku, takže ak máme veľkú stupnicu jedna štyri päť šesť sedem
00:38:44
osem osem sedem šesť päť päť tri jeden pridanie medzi jedným a piatimi boom-boom by bolo rovnaké v každom kľúči
00:38:58
takže ak som sa presunul sem hore, aby som videl a hral som na stupnici C dur jedna dva tri štyri päť šesť sedem osem osem sedem
00:39:06
šesť päť štyri tri tri jedna tu a uvidím, že by som mohol ísť medzi jednou a piatou a to by bolo to isté, ako keby som bol v a
00:39:17
a palec vzdialenosti medzi jednou a piatimi by bol rovnaký ako vzdialenosť medzi jednou a piatimi a v a
00:39:25
iný kľúč a ak hovoríte, že ak chcete, ak hráte v tomto veľkom klávese a máte túto veľkú stupnicu
00:39:33
ktorú by ste mali cvičiť znova a znova zrazu máte čo robiť
00:39:46
pracujte s tým, aby ste boli kreatívni pri vytváraní vlastných základných línií, takže v rámci tejto hlavnej škály a v rámci týchto ôsmich poznámok ste mohli
00:39:54
tvoria základnú čiaru, viem, že sú to akési banálne základné čiary, ale snažím sa byť veľmi jednoduchá a
00:40:34
začleniť tieto poznámky, ktoré sú vo veľkej mierke. Myslím, že existuje milión rôznych spôsobov, ako by ste to mohli urobiť
00:40:41
Všetko, čo mám na mysli, napríklad keby som mal hrať iba na tónine dur a používať iba noty, ktoré sú v tom
00:40:47
v mierke existuje milión rôznych základných línií, ktoré by som mohol urobiť, je tu milión rôznych možností
00:40:53
potenciál tvorivosti a toho, čo môžete urobiť, je teraz neobmedzený, napríklad ak by som mal vziať do úvahy väčší rozsah v
00:41:03
kľúč E, ktorý bude začínať tu na reťazci B a prstoklad je trochu iný, pretože budem
00:41:10
používať otvorený reťazec, ale je to to isté, ale Dada Dada jedna dva tri štyri
00:41:20
päť šesť sedem osem som mohol hrať na basovej linke pod mostom, čo je pieseň Red Hot Chili Peppers, ktorá ktorú
00:41:28
spadá striktne do veľkého rozsahu, ktorý je v poriadku a medzi major, o ktorom viete, že existuje
00:41:54
milión vecí, ktoré by ste mohli urobiť v tejto veľkej škále, možno ďaleko, takže šťastie nie 1 2 3 4 5 6 7 8
00:42:38
1 8 1 8 1 5 1 5 1 3 1 3 1 3 1 3 1 1 2 3 4 5 6 7 8 hlavná stupnica Naučte sa hlavná váha Viem, že sa o tom bavím
00:42:58
a možno to nevyjadrujem tak jasne, ako by som chcel, ale to je myšlienka a toto je spôsob, ako to tam urobiť
00:43:04
existuje niekoľko rôznych prstov, ale je to dobrý spôsob, ako to urobiť, bolo by veľmi užitočné a veľmi dobré
00:43:29
pre ktoréhokoľvek študenta basy, aby sa naučil hrať na veľkých stupniciach, pretože som to celé stále prehral hore a dole po krku
00:43:36
basová gitara je zvyčajne najnižší nástroj v akejkoľvek kapele, ktorú poskytuje
00:44:40
dole pre kapelu je to teplý zvuk, je to posteľ, na ktorej spia všetci ostatní, to je druh podpory
00:44:48
podpora zvyšku nástrojov pre vyššie melodické nástroje a mnohokrát pre nástroje vyššie
00:44:55
získajte väčšiu slávu, je to ich podpora a tým silnejšia, že basy dokážu podporovať všetky ostatné nástroje
00:45:04
duch, ktorý nám dáva viac, ako ostatní chlapci môžu zažiariť, takže niečo, čo by som chcel zdôrazniť a byť basgitaristom
00:45:12
najdôležitejšia vec na premýšľanie a myslím si, že pre každého hudobníka, ale mám pocit, že najmä pre basgitaristu ste často vy
00:45:22
ved ty budes tym budes podporovat tym spevakom tym budes podporovat tym sólistom co budes
00:45:27
podporu melodického nástroja podporíte všetky tieto ostatné nástroje s vyššou frekvenciou
00:45:34
nástroje a tak vaša práca rovnako ako vy viete, že sa máte dobre, viete, že váš čas je solídny, mať dobré a
00:45:43
dobrý cit pre rytmus, ktorý vychádza z praxe a ktorý vychádza z pozornosti a štúdia hudby je naozaj
00:45:49
počúva, čo sólisti robia, tým viac sú melodické nástroje tým, čím sú sólisti
00:45:56
Vybrané nástroje to robia tým viac, že ​​môžete počúvať, čo sa deje s inými nástrojmi
00:46:01
a nielen zostať sústredený vo svojom vlastnom svete a len hrať svoju úlohu znova a znova, čo často poznáte
00:46:07
basová časť môže byť jednoduchá časť, ale keď počúvate ostatných, ktorí hrajú, ste vy
00:46:13
hrať ako svoju súčasť tak jednoducho alebo tak komplikovane, ako to môže byť skutočnosť, že počúvate, a skutočnosť, že vy
00:46:20
robili svojou hrou jemné nuansy, aby doplnili čím vyššie nástroje na posteli, tým lepšie basy
00:46:26
hráč, ktorým budeš a ďalšia vec, ktorú rád hovorím o hraní na basu, je hranie na basu častejšie ako
00:46:36
nie, budeš súčasťou rytmickej sekcie, čo znamená, že to budeš hrať s bubeníkom a s tebou
00:46:41
a bubeník budú rytmy a počúvanie bubeníka bude
00:46:48
najdôležitejšia vec, ktorú môžete ako basgitarista urobiť, keď je návnada 1, keď, keď, keď bubeník udrie
00:46:56
jeho basový bubon, ktorý chcete trafiť do basovej noty v strede toho basového bubna a to je niečo, čo som vždycky mal
00:47:04
snažiť sa urobiť, je byť v strede bubnových úderov a každá nota, ktorú trafíte, ak sa vám podarí, ak Hank
00:47:14
keď to keď snare bubon na bicích setoch ide pop do toho popu sú dva hrášok v O popu a ak môžeš byť
00:47:24
hráš v tom oh, kde to dobre udrieš, si priamo v strede tejto noty, čo je pre mňa ideálne a to
00:47:31
o čo sa vždy usilujem, aby ste chceli, aby všetci ostatní zneli dobre ako basgitarista, z ktorého chcete vytvoriť bubeníka
00:47:37
Znie to ako najlepší bubeník na svete a chcete, aby všetci ostatní v kapele zažiarili, takže som dostal
00:47:44
basketbalový tím dobrý strážca robí dobre všetkým ostatným hráčom okolo neho a cítim sa ako basa
00:47:49
hráč, si typ strážcu v kapele v tradičnom nastavení rockovej kapely, o ktorej hovoríme, ale do akejkoľvek
00:47:56
tradičné nastavenie kapely ako basgitarista položíte základ, ktorý robí vašu posteľ takou, akou ste
00:48:04
dať pôdu pre všetkých ostatných, aby tancovali a vy musíte spevniť, váš rytmus musí byť dobrý a vy máte
00:48:12
počúvať a venovať pozornosť tomu, čo všetci ostatní robia, a odvádzať najlepšiu prácu, ktorú môžete vytvoriť
00:48:18
atmosféra pre všetkých ostatných musí byť krásna a že vy viete, ako to vidím ja
00:48:26
to je úloha basy v hudbe, samozrejme existuje veľa výnimiek a ja sám som šunka
00:48:33
a guľkové prasiatko, často viete, že sa ujímajte vedenia a sólo, a urobte zo seba podívanú, ale ale
00:48:42
naozaj hlavný kontext, v ktorom sa považujem za hudobníka a ktorý ja a keď vidím basgitaristov, ktorých obdivujem
00:48:51
dokonca aj tí, ktorí sa im páčia, ako napríklad skvelý basgitarista Jay
00:48:56
Jamison James Jamerson, ktorý hral na väčšine skvelých hitov Motown alebo dokonca na veľkých sólistoch ako Jaco Pastorius
00:49:02
ktorí dobre spôsobili revolúciu v basovej gitare, sú tam vždy, dokonca sa im páči, že viete, keď hrajú
00:49:11
pravidelné basové linky robia jemné veci, ktoré ich robia skvelými, a dôvod, pre ktorý tieto jemné veci robia
00:49:18
robia ich skvelými, pretože ich nerobia kvôli tomu, aby sa predvádzali alebo pre svoju fantáziu alebo pre
00:49:25
keď to robia, robia to preto, lebo reagujú na veci, ktoré sa dejú okolo nich, a preto musia
00:49:30
byť skvelým hudobníkom, akýkoľvek typ hudobníka, ktorý počúva všetkých ostatných, je najdôležitejšia vec, ktorú môžete kedy urobiť, a
00:49:36
ako basgitarista je veľmi dôležité vedieť, a čím viac hráš, tým viac sa tieto veci stávajú
00:49:44
automaticky ich začnete internalizovať a začnete reagovať bez toho, aby ste o tom vedome premýšľali
00:49:50
mysliac si ten chlap práve išiel bičovať idem trochu pôjdem je to len otázka počúvania a
00:49:55
dávať pozor a hm, po chvíli sa spojíš s hudbou a hudba sa stane tebou a stane sa
00:50:02
ako dýchanie a tak to má byť, aby ste vedeli, že moja jediná ďalšia rada ako basgitaristu má byť
00:50:12
Sami môžete milovať to, čo máte radi. Nerobte si starosti s tým, čo, čo vám ktokoľvek iný hovorí, aby sa vám páčilo alebo do akej školy
00:50:20
ako alebo čokoľvek iné, len aby ste prijali každého, kto ste a každý basgitarista má vo vnútri svoju vlastnú basovú linku
00:50:28
je to každá jedna a je to jedinečná basová linka a hrať a cvičiť a hrať a študovať v službách hľadania
00:50:38
jedinečnosť, ktorá je vo vás, takže ju môžete vyjadriť ako basgitarista, a to je moja rada o basgitare

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady spracovania osobných údajov

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.